luni, decembrie 24, 2007

GERILĂ ŞI CRĂCIUN

DE LA MOŞ GERILĂ ...



... LA MOŞ CRĂCIUN



Până nu demult, România nu cunoştea isteria şi îmbulzeala din supermarketuri. Pentru că ...nu existau supermarketuri. Până nu demult, românii nu ştiau ce înseamnă societatea de consum. Ce-i drept, nici nu prea aveau ce cumpăra pentru a consuma.

După 18 ani ...

Cert este că, în doar 18 ani, românii au recuperat cât alţii într-o sută, cum spune povestea. Nu numai că au trecut de la Moş Gerilă, sărbătorit de Anul Nou, la Moş Crăciun, îmbrăcat în roşu, ce vine în noaptea de 24 spre 25 decembrie. Din păcate, încă nu reuşim să trecem de etapa în care credem că opulenţa poate avea vreo legătură cu credinţa în Dumnezeu şi în care liniştea sufletească este dată de numărul cârnaţilor de pe masă. Crăciunul nu ar trebui să însemne cadouri scumpe. Obosiţi de febra şi îmbrânceală umilitoare a cumpărăturilor, oamenii nu mai au timp şi putere exact pentru ceea ce contează. Timpul petrecut cu familia, reîntâlnirea cu prietenii, generozitatea neselectivă.

"Binele" capitalist a fost învăţat repede. Oare cât ne va mai lua până să găsim un echilibru în toate şi să punem mercantilismul şi consumul acolo unde-i e locul pe scara valorilor umane?

2 comentarii:

Carina spunea...

Mda... mai nou Craciunul inseamna doar facut mancare cat mai multa, cadouri cat mai scumpe sau mai chicioase dupa caz ...

roxana toma spunea...

@carina. perfect adevarat!